Om Danske Psykomotoriske Terapeuter

 

Vedtægter, etiske retningslinier, generalforsamling og kontaktoplysninger.

 

   Arbejdsplan 2016-2018

   Referat

   Beretning    

 

 

DAP's vedtægter

Læs DAP's vedtægter

 

Etiske retningslinier

Læs DAP's etiske retningslinier her 

 

GF 2016

Arbejdsplan 2016 - 2018

Referat

Beretning

 

GF 2014

Arbejdsplan 2014 - 2016

Referat

Beretning

Referat - ekstraordinær generalforsamling 2015 

 

Sådan arbejder DAP 

Fagforeningsarbejdet hos Danske Psykomotoriske Terapeuter består af to dele: En politisk og en administrativ. 

Den politiske ledelse

      • Består af formanden og næstformanden samt forretningsudvalget og hovedbestyrelsen.
      • Den politiske ledelse vælges ved generalforsamlingen, der afholdes hvert 2. år.
      • Formand og næstformand vælges for 4 år ad gangen, men forskudt for hinanden, for at sikre en kontinuitet i foreningens arbejde.
      • Hovedbestyrelsen vælges for 2 år ad gangen. Hovedbestyrelsen består af formand, næstformand, 7 medlemmer og 2 suppleanter.
      • Hovedbestyrelsen vælger to medlemmer af deres midte, som sammen med formand og næstformand udgør forretningsudvalget.
      • Hovedbestyrelsens og forretningsudvalgets beslutninger afgøres ved stemmeflertal. Ved evt. stemmelighed er det formandens stemme, som er afgørende.

Den siddende politiske ledelse

      • Den nuværende hovedbestyrelse blev valgt ved generalforsamlingen d. 8.10.16. Næste ordinære generalforsamling er i 2018.
      • Formandskabet består af formand – valgt for 4 år på generalforsamlingen d. 8 oktober i 2016 – og næstformanden, der blev konstitueret på et bestyrelsesmøde den 25. marts 2017 og er på valg i 2018.
      • Formand og næstformand er de eneste i den politiske ledelse, der modtager honorar:
      • Formanden modtager et månedligt honorar på kr. 16.617,24
      • Næstformanden modtager et årligt honorar på kr. 30.000
      • Honorarer er inkl. feriepenge, pension mv. Honorarets størrelse fastsættes af hovedbestyrelsen.
      • Resten af hovedbestyrelsen og forretningsudvalgets medlemmer arbejder frivilligt.

Det administrative arbejde

      • Det administrative arbejde forestås af DAP’s sekretariat, der består af sekretariatsleder, administrativ medarbejder, kommunikationsmedarbejder, regnskabsmedarbejder, kursuskoordinator. Nogle gange ansættes timelønnede medarbejdere i en kortere periode til enkeltstående opgaver.
      • Sekretariatslederen er fuldtidsansat, de andre medarbejdere har deltidsansættelser med forskellige timetal.

Fordeling af løntimer

Fordelingen af løntimer mellem sekretariatets medarbejdere, og foreningens formandskab er flere gange blevet justeret i forhold til:

      • De økonomiske muligheder inden for foreningens budget
      • En vurdering af arbejdstiden i forhold til de foreliggende arbejdsopgaver
      • En vurdering af arbejdsmængdens tyngdemæssige fordeling mellem politiske og administrative opgaver.

Mødetider og møder

      • Formand og næstformand leder den politiske del af DAP’s virke og har fast ugentlig kontakt eller møde.
      • Den politiske ledelse kommunikerer løbende med sekretariatslederen og har faste møder med denne hver 14. dag.
      • Der holdes møde i Hovedbestyrelsen mindst 6 gange årligt og der afholdes typisk 1 forretningsudvalgsmøde mellem hovedbestyrelsesmøderne.

Fordeling af arbejdsopgaver

      • Formandskabet har delt arbejdet mellem sig, således at formanden tager primært tager sig af udadvendte opgaver, møder med samarbejdspartnere, virksomheder, skoler, studerende (etc.).
      • Næstformanden tager sig primært af arbejdsopgaver indadtil i foreningen.
      • Ud over dette kan hovedbestyrelsesmedlemmer påtage sig forskellige opgaver ud over møderne som f.eks. kursusudvalg, studenterudvalg eller lignende opgaver.
      • De politiske og administrative dele af fagforeningen samarbejder om løbende sager, samt om arbejdet mod at løfte opgaverne i DAP’s arbejdsplan, vedtaget ved sidste ordinære generalforsamling.

Den politiske ledelse af DAP kan kontaktes via mail til formand, næstformand, eller sekretariatet. Der kan også ringes til sekretariatet i åbningstiderne. Se kontaktinformation her.   

 

Hovedbestyrelse (HB)

Hovedbestyrelse for DAP for perioden: 2015 - 2016

Formand:
Rolf Auhagen (valgt frem til 2020)
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Træffes tirsdag
Direkte tlf: 3328 3044

Næstformand:

Dorte Hartvig Jensen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


Øvrige medlemmer: (valgt frem til 2018)

Elise Runge
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Christinne Østergaard Larsen 
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Sophie-Amalie Dollerup Olsen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Else Alliverti Kronman
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   

Suzanne Langenbach
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Maj-Britt Høiaas Lassen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Suppleanter:

Marlene Finmand
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Asdis Oladóttir
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

 

 Til toppen af side

Forretningsudvalg (FU)                        

Formand:
Rolf Auhagen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Direkte tlf: 3328 3044

Næstformand:

Dorte Hartvig Jensen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Øvrige medlemmer:

Suzanne Langenbach
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

 

Kreds Vest

Læs dagsordener og referater fra møder i Kreds Vest her.   


Kreds Vests hovedmail er: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Medlemmer af kredsbestyrelsen

Katrine Lerche-Thomsen
Ann-Sofie Saugberg Jensen
Eva Therkildsen
Kamilla Byrialsen
Christinne Larsen 

Suppleant:

Fiona Andersen

 

 

Til toppen af side

 

Etisk udvalg

Formand: Linda Marquort Jørgensen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Øvrige medlemmer

Pia Genet Rasmussen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Suzanne Darmer
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Suppleanter:

Else Alliverti Kronman
Birgitte Due

 

Øvrige udvalg 

Kursusudvalg

Kursuskoordinator og kontaktperson:

Stine Kofod Larsen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Træffes: mandag, torsdag, onsdag og fredag
Direkte tlf: 3328 3047 

Øvrige medlemmer af kursusudvalget:

Lene Dam
tlf. 60660428
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Siff Skovenborg
tlf. 31313881
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Line Vindum Mikkelsen (jylland)
tlf. 41282528
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

Anette Wiesner
tlf. 60702841
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Anne Marie Horn 
tlf. tlf. 42796069
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Forskningsudvalg

Ane Moltke

Jan Ivanouw

Ditte-Marie Post

 

Redaktionsudvalg

Kontaktperson: 

Mette Vosgerau, redaktør
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Træffetid: mandag, tirsdag, torsdag og fredag
Direkte telefon: 33 28 30 40

Ansvarshavende redaktør:
Gert Møller Thaysen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Øvrige medlemmer af redaktionsudvalget:

Karoline Kramshøi Nielsen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
 

Studenterudvalg

Kontaktpersoner:

Rolf Auhagen, formand for DAP
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

Sophie-Amalie Dollerup Olsen
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  


Øvrige medlemmer af studenterudvalget:   

Jens Christian Olsen 
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.       

Maria Gottschalk Rasmussen 
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   

Kirsten Boelsmand 
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.     

Malou Holst Neupart Jensen 
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

Ansvarsfraskrivelse

Informationer på denne hjemmeside er udarbejdet af DAP, som generel information til personlig brug.

DAP har omhyggeligt søgt at sikre sig, at hjemmesiden er korrekt og retvisende. DAP kan dog ikke garantere, at der ikke kan være fejl, som gør, at informationerne er fejlagtige, forældede eller misvisende. DAP fraskriver sig ethvert ansvar for sådanne fejl og mangler og for eventuelle tab, der måtte følge af dispositioner foretaget på baggrund af indhold på denne hjemmeside.

Vi anbefaler, at du kontakter os for professionel og individuel rådgivning.

 

 

Til toppen af side